Ενδομητρίωση

Τι είναι η ενδομητρίωση;

Ο εσωτερικός ιστός της κοιλότητας της μήτρας ονομάζεται ενδομήτριο και είναι ο ιστός που κάθε μήνα με την επίδραση των ορμονών του κύκλου, παχαίνει και αποπίπτει στην έμμηνο ρύση.

Η ενδομητρίωση είναι μια πάθηση που χαρακτηρίζεται από την παρουσία ενδομητρίου εκτός της ενδομητρικής κοιλότητας που φυσιολογικά βρίσκεται, η οποία προκαλεί χρόνια φλεγμονώδη αντίδραση.

Πρόκειται για μια γυναικολογική πάθηση που αφορά κυρίως γυναίκες αναπαραγωγικής ηλικίας (κυρίως 22 με 35 ετών). Είναι από τις πιο συχνές γυναικολογικές παθήσεις.

Ποια είναι τα συμπτώματα;

• Πόνος στην περίοδο
    • Δυσπαρευνία (πόνος στην επαφή)
    • Χρόνιο πυελικό άλγος (χαμηλά και πίσω στη λεκάνη)
    • Άλγος στην ωοθυλακιορρηξία
    • Επίπονες εντερικές κινήσεις και ούρηση στην έμμηνο ρύση
    • Υπογονιμότητα
    • Επώδυνη αφόδευση
    • Γαστρεντερικά προβλήματα όπως διάρροια, δυσκοιλιότητα, μετεωρισμό ειδικά κατά τη διάρκεια των περιόδων

Πώς γίνεται η διάγνωση;

Η διάγνωση της ενδομητρίωσης είναι η διαγνωστική λαπαροσκόπηση. Μόνο με την λαπαροσκόπηση ελέγχουμε με ακρίβεια την ύπαρξη και την έκταση της ενδομητρίωσης και μπορεί να γίνει χαρτογράφησης της βλάβης.

θεραπεία της ενδομητρίωσης

Η θεραπεία της Ενδομητρίωσης είναι φαρμακευτική ή χειρουργική ή συνδυασμός και των δύο.

Η φαρμακευτική αγωγή περιλαμβάνει παυσίπονα, αντισυλληπτικά χάπια, προγεστερόνη και ενέσιμα σκευάσματα που προκαλούν τεχνητή εμμηνόπαυση.

Τονίζεται όμως ότι η νόσος δεν εξαλείφεται με τα φάρμακα.

Στις γυναίκες με έντονο χρόνιο πυελικό άλγος μπορεί να έχουμε θεαματικά αποτελέσματα αλλά και πάλι μόνο κατά την διάρκεια που η γυναίκα υποβάλλεται στην θεραπεία.

Η χειρουργική θεραπεία είναι ενδεδειγμένη για γυναίκες με ενδομητρίωση σε μεγάλο βαθμό, ισχυρούς πόνους ή προβλήματα γονιμότητας. Η λαπαροσκοπική καυτηρίαση των βλαβών είναι η ενδεδειγμένη χειρουργική αντιμετώπιση σήμερα.